שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי - קווים לדמותו

המושג שיווק דיגיטלי הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות – ולא בכדי. כמעט כולנו עושים היום שימוש באמצעים הדיגיטליים השונים כגון מחשב נייח, מחשב נייד, טאבלט וטלפון נייד על מנת לחפש עסקים ונותני שירות וליצור איתם קשר. זה עד כדי כך חזק, עד שבהחלט אפשר להגיד שהסיסמה "אם אתה לא שם אתה לא קיים", אשר בעבר התייחסה להופעה במדריך הטלפוני העסקי – מתארת היום בצורה מדויקת את חשיבותה של היכולת למצוא את העסק שלכם באמצעים אלה. בדיוק בשביל זה צריך שיווק דיגיטלי. מה זה בדיוק אומר? את התשובה תמצאו במאמר שלפניכם. 

אז מה זה בדיוק שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי בהגדרתו הוא כל פעולות הפרסום והשיווק שעסק עושה באמצעות המדיה הדיגיטלית. מדיה דיגיטלית כוללת בעיקר את הפלטפורמות ואת הערוצים השונים הקיימים היום ברשת האינטרנט, לרבות: אתר אינטרנט וקידום אתר בגוגל, כתיבה שיווקית לעמודי נחיתה, עמוד עסקי בפייסבוק, עמוד עסקי באינסטגרם, עמוד עסקי בגוגל פלוס
ערוץ יוטיוב, פרסומים בלינדקאין, פרסומים בטוויטר.

כמובן ששיווק דיגיטלי כולל גם פרסום באמצעים דיגיטליים אחרים כמו טלוויזיה, אולם פרסום מסוג זה לא רלוונטי עבור כלל העסקים, אלא בעיקר לגדולים שבהם.
לעומת זאת, פרסום באינטרנט בהחלט זמין גם עבורם, וכפי שנכתב לעיל – הוא גם די בגדר ההכרח.

למה כל כך חשוב לפרסם באינטרנט?

על מנת להשיב על השאלה הזאת נשתמש בנתונים מספריים:
בגוגל מתבצעים 1.25 טריליון חיפושים בשנה, 3.5 מיליארד חיפושים ביום ו- 40,000 חיפושים כל שנייה (!!!). אז אמנם, לא כל החיפושים נוגעים לעסקים, אבל מכיוון שזה כל כך זמין ונגיש – גם עסקים מחפשים שם, והרבה. משמעות הדבר היא, שמי שרוצה שיותר אנשים יכירו את העסק שלו ואולי גם יהפכו להיות לקוחות שלו – צריך שתהיה לו נוכחות אינטרנטית וצריך שיווק בדיגיטל.

איך שיווק דיגיטלי עובד?

שיווק דיגיטלי איכותי הוא כזה הכולל את כל ערוצי הפרסום הרלוונטיים לעסק, בדגש על רלוונטיים. אחרי הכל, היום יש הרבה מאוד ערוצים ופלטפורמות של שיווק באינטרנט, וחשוב להיות ממוקדים ולבחור את אלה שבהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים של כל עסק.
כך למשל, לעסק בתחום האופנה כדאי לפעול ולפרסם בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב, אבל לא בטוח ששווה לבעליו להשקיע בפרסום בלינקדאין או בטוויטר. לעומת זאת, לעסקים בתחום של גיוס כוח אדם ולכאלה המציעים שירותים הרלוונטיים לחברות ועסקים – כדאי מאוד להשקיע יותר דווקא בפרסום בלינקדאין. 

שיווק דיגיטלי

באיזה ערוצים חשוב לעשות שיווק דיגיטלי?

על סמך הניסיון האישי שלנו, הערוצים שחשוב שיהיו לכל עסק הם אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק עסקי והיום גם חשבון אינסטגרם. זאת משום שרוב האנשים מחפשים עסקים ושירותים בגוגל ובפייסבוק, ונכנסים גם לאינסטגרם כדי לבדוק אם גם שם יש להם נוכחות. לפרסום בפייסבוק יש חשיבות כפולה: לא רק שיכולים למצוא את העסק כאשר עושים חיפוש כללי בפלטפורמה, אלא שאנשים גם יכולים להמליץ על עסק מסוים בקבוצות השונות המתנהלות בה.  

כמובן שתחום השיווק הדיגיטלי כולל גם פרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל, פרסום שהיום רוב העסקים בוחרים בו למרות העובדה שצריך לשלם לענקיות הרשת, פשוט משום שהתוצאות בשטח מוכיחות שהוא עובד.

עסק אשר יש לו נוכחות אינטרנטית חזקה, ואשר נחשפים אליו מדי יום מאות ואפילו אלפי אנשים במגוון רחב של פלטפורמות, הוא עסק אשר יש סיכויים הרבה יותר גדולים שישאיר על הגולשים רושם של מוביל בתחומו, ושכאשר הם יזדקקו לשירות או למוצר שהוא מציע – הוא יהיה זה אשר יעלה להם לראש.

לסיכום: שיווק דיגיטלי נכון יכול להגדיל מאוד את החשיפה של עסק מסוים וכתוצאה מכך – גם את מעגל לקוחותיו.

שירותי שיווק דיגיטלי של מילות השיר

רוצים שיווק דיגיטלי בתפירה אישית?

 חייגו 050-2509310 או מלאו פרטיכם בטופס ונשמח לעמוד לשירותכם:

דילוג לתוכן