כתיבת תוכן לפייסבוק

כתיבת תוכן לפייסבוק היא אחרת מכל כתיבה שיווקית, שכן היא חייבת להתחשב במדיום שבו היא מוצגת. מה פירוש הדברים ומהם הכללים לכתיבה נכונה לפייסבוק? את התשובות תוכלו למצוא במאמר שלפניכם.

שיווק בפייסבוק

על פי מחקרים שסקרו את נושא השימוש בפייסבוק, בישראל יש כ- 3,446,320 משתמשים – אחוז לא קטן מהאוכלוסייה כולה. כמובן שלא כולם מחפשים שם עסקים, לפחות לא באופן ישיר, אבל רבים מהם דווקא כן. יש כאלה שיעשו זאת באמצעות חיפוש תחום העיסוק עצמו (אינסטלטור למשל), ויש כאלה שיעדיפו לשאול באחת הקבוצות בה הם חברים אם יש למישהו המלצה על נותן שירות בתחום מסוים. בשני המקרים – כדאי מאוד שיהיה לכם דף עסקי בפייסבוק, וכך יוכלו גם למצוא אתכם כשמחפשים את תחום העיסוק וגם, וזה לא פחות חשוב – להמליץ עליכם בדיונים בקבוצות. 

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

פתיחת דף עסקי היא פעולה פשוטה יחסית. מה שחשוב הוא להגדיר נכון את העסק שלכם (עסק מקומי, חברה וכד'), למקם אותו נכון, לכתוב תיאור מדויק של העסק לשדה "אודות" ולהעלות תמונת קאבר ותמונת פרופיל איכותיות. אז לפתוח עמוד עסקי זה די פשוט, אבל החלק הבעייתי יותר הוא לגייס עוקבים ולגרום להם להיות פעילים ולשתף את הפוסטים שלכם כדי שיגיעו לכמה שיותר אנשים. איך עושים את זה? בעזרת כתיבת תוכן לפייסבוק שנעשית על פי הכללים אשר עד עכשיו לא היו כתובים. 

כתיבת תוכן לפייסבוק בצורה נכונה

ניהול תוכן בפייסבוק צריך לכלול כתיבה שמתבצעת על פי חמשת הכללים הבאים: 

  • קצר – אנשים שנכנסים לפייסבוק חשופים לכל כך הרבה מסרים שיווקיים, כך שאם לא תעבירו להם מסר חד ישר ולעניין – תפספסו אותם לטובת אלה שכן עשו כך.
  • מדויק – בחרו את המילים המדויקות ביותר להעברת המסר שלכם. רוצים לשווק קרם עיניים מיוחד? רשמו את התועלות שלו ואל תתחילו לספר סיפורים על האופן שבו יוצר. את מי שירצה להרחיב את הידע שלו אתם יכולים להפנות לאתר.
  • עם תמונה שמושכת את העין – פוסט ללא תמונה הוא פוסט שפחות אנשים יסתכלו עליו – וזאת עובדה. פוסט עם תמונה לא איכותית או כזאת שלא קשורה למסר – גם היא לא תשיג את המטרה. בחרו תמונה איכותית עם קשר ברור לטקסט, ותשיגו יותר תגובות ואולי גם יותר שיתופים.
  • גיוון במסרים – נכון שמטרתה של כתיבת תוכן לפייסבוק היא למכור את המוצר או את השירות שלכם, אבל אם כל פוסט שלכם יהיה פוסט מכירתי – תאבדו את העוקבים שלכם. אנשים לא אוהבים שכל הזמן "דוחפים" להם מוצרים ומנסים לשכנע אותם להוציא כסף. לכן, בין הפוסטים המכירתיים שלכם העלו גם פוסטים בעלי תוכן שיכול להיות מועיל לעוקבים שלכם (במקרה של אינסטלטור פוסט הכולל 3 טיפים לפתיחת סתימה בכיור באופן עצמאי יכול להיות מעולה). אם העוקבים יראו שאתם מקצועיים ולא רק מנסים לשווק את העסק שלכם – סביר יותר להניח שהם יזכרו אתכם ברגע שיצטרכו את המוצר או את השירות שלכם.
  • גיוון בסוגי הפוסטים – בפייסבוק אפשר להעלות פוסט שהוא טקסט בלבד, פוסט המשלב טקסט ותמונה, פוסט המשלב טקסט עם מספר תמונות ופוסט קרוסלה – המציג תמונות שמתחלפות בלחיצה על החץ. פרט לפוסט שכולל רק טקסט, מומלץ מאוד לגוון בסוגי הפוסטים שאתם מעלים, שכן יש אנשים המעדיפים סוגי פוסטים מסוימים וכשאתם מגוונים אתם בסופו של דבר מגיעים לכולם.

לסיכום – כתיבת תוכן לפייסבוק היא מקצוע של ממש המחייב את מלוא תשומת הלב שלכם. אם יש לכם זמן אתם בהחלט יכולים לעשות את זה בעצמכם. התייחסו לכללים המוצגים כאן ואין ספק שתוכלו להשיג עוקבים. אם אין לכם זמן לכך – אתם תמיד יכולים להעביר את המושכות למומחים.

לקבלת מידע נוסף ולהזמנת שירותי כתיבת תוכן לפייסבוק –
חייגו עכשיו: 050-2609310 ונשמח לעמוד לשירותכם.
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן